środa, 2 grudnia 2020

Mój pierwszy zegar. Akademia mądrego dziecka. 3-7+

Mój pierwszy zegar. Akademia mądrego dziecka


Premiera książki Mój pierwszy zegar, to jedna z córek serii Akademia mądrego dziecka. Książeczka pojawiła się w księgarniach  12. listopada. Propozycja do nauki czasu jest idealną pomocą dla dzieci  w wieku od 3 do 7 lat, gdzie zainteresowanie  mijającym czasem jest największe.

Ruchomy zegar, zadania i zagadki to ćwiczenie spostrzegawczości u naszych maluchów.


Mój pierwszy zegar. Akademia mądrego dziecka. 

Autor: Rhea Gaughan, Mara van der Meer, Natalie Munday, 

Kylie Hamley

Ilustrator: Becky Down

Oprawa: kartonowa 

Objętość: 10 stron

Format: 216x255

Kiedy jest najlepszy czas  na wprowadzenie rozmów o przemijającym czasie? Kiedy dzieci zaczynają interesować się zegarem i tykającymi wskazówkami, które można przesuwać rączkami? No własnie, tak jak proponują autorzy książki: Mój pierwszy zegar.  Czas na przyjaźń z zegarem to trzy lata i chyba coś w tym jest, moja córeczka w skupieniu przesuwa wskazówki, zerkając na mnie , czeka na wyjaśnienie. 

...

Co zaskakujące książka jest tak przystępna chcącym pojąć jak działa zegar, z małą pomocą rodzica lub nauczyciela, dziecko zrozumie co znaczy "kwadrans po", " za kwadrans", "wpół do", czy " 5, 10, 15, 30, 35 po"


O ile dzieci szybko uczą się pełnych godzin, o tyle maja duże trudności w określaniu dokładnego czasu co do minuty. Tu bawiąc się mocnymi wskazówkami pokazujemy uczniowi, że wskazówka może przeskakiwać co 5 minut- co, 10, 15, 20, 25...itd 


O ósmej godzinie przyjaciele ruszają do przedszkola. po lewej stronie widzimy mamę tygryska, która wiezie swoje dziecko na zajęcia, widzimy tez mały zegarek z czerwona otoczką, teraz czas na twój ruch po prawej stronie widzimy dużą tarczę zegara, ustaw wskazówki  na ósmą rano.


Graficzna strona książki uwodzi nowoczesna kreską i wesołymi ilustracjami o zwierzątkach, nie mam wątpliwości, że taka szata graficzna trafi w gusta młodszych dzieci.

Listopadowa Nowość książkowa z HarperCollins Polska to niewątpliwie nie mała perełka w biblioteczce każdego dziecka.



Książka Mój pierwszy zegar to wydanie najlepszej jakości, przetrwa nie jednego ucznia, sztywny charakter stron i solidnie wstawiony zegar z ruchomymi wskazówkami nie ulegnie  nawet najbardziej ciekawskim paluszkom. 

...

AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA wspaniała seria najbardziej rozwojowych książek z którymi dorasta mój maluszek. Autorzy nie poprzestają na prześciganiu się w pomysłach na kształty, formaty danych publikacji. Aktywności jakie toczą się w tej serii obejmują wszystkie dziedziny kreatywności: kolorowanki, wydzieranki, kolorowanki piaskowe. 

...

👉 Mój pierwszy zegar. Akademia mądrego dziecka. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.