czwartek, 13 grudnia 2018

Zdrowe dania dla bobasów i brzdąców


Innowacyjne menu dla niemowlaka
już od 4 miesiąca życia, według książki kucharskiej  Shazi Visram, Cricket Azima.


Przede wszystkim przepisy są bardzo przejrzyste, produkty dostępne w każdym sklepie, większość warzyw mamy z własnej uprawy. A co najważniejsze już nie muszę szukać w internecie CO I W JAKIM MIESIĄCU WPROWADZAĆ DO MENU? Na samym wstępie autorzy zaopatrzyli książkę w kilka tabel. Najważniejsze składniki odżywcze: wapń, cholina,  błonnik, żelazo, kwasy tłuszczowe omega -3, białko.  Autorka zaznacza jak ważna jest wielkość porcji dla małego brzuszka, na różnych etapach rozwoju. Szczególnie zaciekawiło mnie kilka potraw dla starszego smyka jak mufinki dyniowo- cukiniowe, pizza z awokado i kurczakiem, koktajl z czarnych jagód, buraka i kefiru-
 NIEZWYKLE ODŻYWCZA KUCHNIA!! 

Zdrowe dania dla bobasów i brzdąców
Wydanie: 2018
Seria/cykl: MOJE WYPIEKI
Autor: Shazi Visram, Cricket Azima
Ilustrator: Tara Donne
Tłumacz: Magdalena Kozieł
Typ oprawy: miękka
Data premiery: 17.10.2018
Wydawca: Egmont
Liczba stron: 136
Wymiary: 21.0x23.5cm



Na sam początek przygody w poznawanie smaków, zaopatrzyłam się w mini słoiczki, takie na raz. Nie jestem zwolenniczką mrożenia zupek, słoiczek to jedyna opcja , która nie czyni jedzenia martwym. Mrożone jedzonko co prawda zachowa swoje właściwości, witaminy i mikroelementy, ale jest jedzeniem martwym, bez energii życiowej. Jedzonko takie nie ugrzeje najważniejszych organów i będzie długo trawione w małym brzuszku, a nie o to nam chodzi.
    Wracając do książki, którą mam przed sobą, jest ona najlepsza jaką miałam do tej pory. Praktyczne rady, pomagają mi ogarnąć całe to zamieszanie, z wprowadzaniem, przygotowaniem, zaprojektowaniem menu w taki sposób, by maluch dostał to co najlepsze i zdrowo rósł.














Autorka książki wprowadza dużo"nowych" produktów, do diety niemowlaka i małego dziecka, których my mamy nie znamy i podświadomie się boimy, gdyż są one niego egzotyczne. BEZ OBAW!! Posiłki są skomponowane tak by dziecko dostało strawę smaczną, zdrową i bezpieczną w każdym calu!! Próbujmy nowego, a życie stanie się smaczniejsze i ciekawsze.


Książki szukajcie klikając w poniższy tytuł:

Zdrowe dania dla bobasów i brzdąców



2 komentarze:

  1. Mam tę książkę. Młodszy synek ma dopiero 3 miesiące, jednak w publikacji znalazłam wiele poradni ciekawych przepisów, które w przyszłości na pewno mu będę przygotowywać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka z świetnymi i urozmaiconymi przepisami.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.