sobota, 2 marca 2019

Twórczość przywołuje wiosnę.



Wiosenne Diy- Praca nr 2
Kwiat gotowy do sklejenia i pomalowania, praca wspólna z rodzicem.

Ostatnie ciepłe dni, ustawiły mój ster na wiosnę. Zaczęłam tęsknić za ciepłem, za malutkimi pąkami kwiatów, zieloną młodą trawką i  tulipanami. Wymyśliłam więc pracę DIY. "Wiosenne tulipany". Kwiaty mają stabilną podstawę, i  czuję, że pięknie wkomponują się w Święta Wielkiej Nocy. 


Na kolor kwiatka wybrałam jednolity biały kolor, chciałam w ten sposób uzyskać ciekawy kontrast z ciemnymi meblami w salonie. Jeden z tulipanków jest naturalnych kolorów, moje dziecko z racji swojego zaangażowania w pracę nad tulipanami, też postanowiło ustroić kwiatuszkiem  swój kreatywny kącik.

Po szablon proszę pisać na mój fanpage w PW. 
Jake -jeże,nici i inne takie



Pracę polecam dzieciom przedszkolnym i wczesnoszkolnym.


Przygotuj:

Dwa arkusze w formacie A4 KARTON
nożyczki, nożyk budowlany
farby, wg, uznania, u ans tulipany mają kolor biały.
szablon części tulipana. Szablon, można drukować z mojej strony, jestem jego pomysłodawczynią i zezwalam na użytek domowy, każdemu kto się zainspiruje. Będzie mi bardzo miło!

Łodyga- 4 paski po 2cm x 30 cm
Kwiat składa się z 8 części.
2 liście


Wydawać by się mogło, że dzisiejsza praca  jest czasochłonna, nic bardziej mylnego. Elementy kwiatu już gotowe do łączenia,  szykujemy wcześniej, ja robię to  gdy mam najwięcej czasu, czyli jak wszyscy śpią i przychodzi pora na relaks. Robótki z papierem, kartonem, nożyczkami sprawiają mi wiele przyjemności. Przyjemność jest tym większa, gdy moja latorośl kolejnego dnia, dowiaduje się,że będzie robótka, a gotowiec do sklejenia i pomalowania, to coś co dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym lubią najbardziej.


Praca dorosłego:

Przygotować szablon, powycinać i zaprosić dziecko do zabawy. Ewentualna pomoc lub podpowiedzi przy mocowaniu kielicha do łodygi, lub przy montowaniu podstawy Kwiatka.

Praca dziecka: 
Skleić kielich kwiatu, skleić łodyżkę, skleić kielich Kwiatka z łodyżką, pomalować kwiat.



 Zaczynamy przygotowanie szablonów i wycinamy i składamy w całość:


Kleimy kwiat, dbając o to by podstawa tulipana była równa, jak łódeczka, gdy postawimy na twarda nawierzchnię.



Sklejone paski łodygi, klamrujemy.


Po złączeniu kwiatu z łodyżką, trzymamy chwilkę.


W łodyżkę wkładamy trójkąty i sklejamy.


Smarujemy nogi naszej łodygi klejem i łączymy z podstawą. Dociskamy!



Dociskamy, klamrujemy i czekamy aż wyschnie.


Doklejamy liście.


*


 Malujemy, łodyżka na ciemna zieleń.



Gotowe!!!


Bawimy się kolorami, projektujemy, zdobimy, przywołujemy wiosnę i zapraszamy zainteresowanych  zabawami plastycznymi z dziećmi do inspirowania się!!

***

Już niebawem przedstawię trzecią pracę, zdradzić mogę,że szablon  tulipanowej łodyżki bardzo nam się przyda. Mam nadzieję, że jesteście ciekawi, gdyż plan 3 pracy, bardzo mi się podoba. :)



1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.