środa, 20 lutego 2019

Puzzle Leśna Kraina i Kraina Czarów

Dziś przedpremierowo przedstawię dwa pudełka dużych puzzli. 
Leśna Kraina, które zilustrowała Emilia Dziubak, oraz puzzle 
Kraina Czarów pod ilustracją Macieja Szymanowicza



Puzzle polecam dzieciom powyżej 3 roku życia, ale świetnie w nich  odnajdą się i starsze dzieci. Moja siedmiolatka układa te puzzle z wielką radością, podziwiając  i analizując powstający obrazek. Puzzle różnią się od siebie tematyką, choć dwie sceny przedstawiają las, to jeden ze światów jest prawdziwy, a drugi bajkowy. Ciekawie zatem mieć dwa pudełka i porozmawiać z dzieckiem o różnicach między prawdą a fikcją.



***

Puzzle Kraina Czarów.

Szczegółowa układanka w klimacie bajek to niewątpliwie niezła gratka zarówno dla dziewczynek, jak i chłopców. Dzieci wierzą, że gdzieś tam za siedmioma górami, żyją sobie bohaterowie z bajki, przynajmniej ja tak zawsze myślałam, będąc małym dzieckiem. Dźepetto ma swoją chatkę, ciekawe kogo wygląda nad brzegiem rzeki? W papierową łódź wskakują kolejno krasnoludki, gdzie płyną? Za drzewem na zielonej trawce pasie się piękny jednorożec. A kim jest różowy stworek łowiący ryby? 




jej, Czerwony Kapturek i wilk razem na jednej łódce, czy to możliwe? Okazuje się, że tak, Kraina Czarów zaprojektowana przez Macieja Szymanowicza to miejsce, gdzie panuje zgoda między wszystkimi bohaterami bajek. Pan Maciej jest już znany naszym molikom książkowych z wcześniejszych książek, między innymi z książek „Krasnoludki. Fakty, mity, głupoty” czy „Rok w Krainie Czarów”,




Moja córeczka to mała pasjonatka puzzlowej zabawy, tak więc każde nowe puzzle wita z ogromnym entuzjazmem i z miejsca angażuje się w wielkie układanie. I tylko słyszę: - Mamo, ale mi nie pomagaj!” A muszę przyznać, ze przy tak szczegółowych i barwnych puzzlach, korci by dołożyć choćby jeden puzzelek.



Puzzle bardzo podobają mi się za porządne wykonanie, elementy są z mocnej tektury, ze śliską nawierzchnią, to daje przyjemne doznania dotykowe, jak i wzrokowe. Każdy element bez problemu wskakuje w obrazek, nie ma żadnych zadziorów czy niedoróbek. Wydawnictwo Nasza Księgarnia zawsze trzyma fason, jeśli chodzi o jakość to trzeba przyznać.

Kraina Czarów. Puzzle
ilustrator: Maciej Szymanowicz
wiek: 3+ lat
liczba elementów: 54
wymiary: 230 x 340 x 45

waga: 565 gramów

***

Puzzle Leśna kraina.


Leśna Kraina to miejsce gdzie na prawdę wiele się dzieje,  wystarczy być dobrym obserwatorem. Puzzle przedstawiają majową rozkładówkę,  znaną nam wcześniej z książki Rok w lesie. Niezmiernie przyjemnie jest powrócić w klimaty leśne w postaci dobrej jakości puzzli. Puzzle są bardzo szczegółowe, spotkamy tu pracowite mrówki, rodzinkę zajączków, czarnego kruka, najedzonego niedźwiedzia wpatrującego się w ul pełen miodku. A w oddali za drzewami, cały w zielonym ubraniu Pan leśniczy, bacznie obserwuje okolice, pilnuje porządku i patrzy czy wszystkie zwierzątka są bezpieczne. 








Las to niesamowite miejsce, dlatego od najwcześniejszych lat, warto pokazywać go dziecku.

Leśna kraina. Puzzle
ilustrator: Emilia Dziubak
wiek: 3+ lat
liczba elementów: 54
wymiary: 230 x 340 x 45



***



Puzzli szukajcie TU!

8 komentarzy:

  1. Piękne puzzle.
    Niby dla młodych, ale ja nigdy nie lubiłam zbyt dużych puzzli, to samo Filip. Lubimy puzzle, ale w mniejszych ilościach, właśnie, do 200 elem.
    Te, jak widzę, są super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś bardzo lubiłam układać puzzle jak byłam małym dzieckiem. Co prawda im większa byłam tym bardziej miałam ochotę na składanie na coraz to mniejszych elementów układanki.
    Pozdrawiam serdecznie
    Ola z Blog - ZOIO MODA
    PS: Oj szkoda, że nie miałam nigdy puzzli inspirowanych książką Alicji w Krainie Czarów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne na prezent dla najmłodszych. Pięknie wykonane ilustracje :)
    Fajny pomysł z rozmawianiem z dzieckiem o różnicach między światem prawdziwym a baśniowym

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo piękne puzzle.
    My układamy puzzle z pasji tylko troszkę większe obrazy (małe też lubimy).
    Ps. zapraszamy na bloga, ostatni post z kilkoma ułożonymi obrazami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nasze dzieci bardzo lubią układać puzzle

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja 2.5 latka uwielbia puzzle jednak te byłyby za trudne dla niej. Narazie ograniczamy się do 24 elementów

    OdpowiedzUsuń
  7. Puzzle to zawsze świetny pomysł na trening koncentracji, uwagi i koordynacji ruchowej ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś uwielbiałam układać puzzle, obecnie przy 3 latku to nierealne, obraz by nie przetrwał do końca układania. Tylko małe odpowiednie dla niego obecnie wchodzą w grę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.