Gra wywołuje przyjemne wrażenie wakacyjnych zbiorów z działki warzywnej, tym bardziej że mamy chłodek za oknem i po długiej zimie jesteśmy bardzo stęsknieni natury, ciepła, zapachu owoców i warzyw.
Dynia i marchew, główne bohaterki gry, to warzywka bliskie sercom w naszej rodzinie, a właściwie brzuszkom Całą zimę raczyliśmy się tym warzywem, tnąc dynię w paski, gotując, okraszając masełkiem i dosalając do smaku. Mam nieodparte wrażenie, że autorzy gry tworzyli ją specjalnie dla naszej ogrodniczej rodzinki, byśmy zimą mogli beztrosko pohasać na działce, choćby to były dwukolorowe pionki i duża ogrodnicza plansza. Emocje towarzyszące w czasie rozgrywki, teleportują graczy do bujnego warzywnika.
Kafelki zielone dla ogrodnika i brązowe dla królika, to własnie z nich budujemy zawiłe ścieżki i tunele. Z dwóch woreczków losujemy kolejne kafelki, każdy ma swój woreczek. Układamy je na planszy tworząc aktywną ścieżkę, po której przesuwamy pionki.
Zasadził Ogrodnik marchew i dynię, wyrosły warzywa mocne i zdrowe. Niestety roztargniony ogrodnik zapomniał, gdzie rośnie marchew, a gdzie dynia. Buduje Ogrodnik ścieżkę, poszukuje dyni, by zawieźć ją na targ. Pod ścieżką, królik ryje tunel, spragniony soczystej marchewki. A co jeśli się spotkają? To dopiero będzie się działo, psoty i figle na urodzajnej działce ogrodnika.
Gra przeznaczona jest dla dwóch graczy, idealnym duetem rozgrywającym będzie tu rodzic + dziecko, rodzeństwo lub dzieci wczesnoszkolne. Gracz od 6 roku życia już świetnie powinien sobie poradzić z ogrodniczą rozgrywką.
KTO JEST KRÓLIKIEM, KTO OGRODNIKIEM?
I GRACZ bierze w dwie dłonie dwa kolorowe pionki, zamyka je, drugi GRACZ losuje. Jeśli II GRACZ wylosuje brązowy pionek, będzie królikiem, natomiast jeśli wylosuje zielony pionek, będzie ogrodnikiem.
PRZYGOTOWANIA DO GRY:
- Ogrodnik buduje ścieżki i szuka dyni, a więc zabiera wszystkie kafelki w kolorze zielonym i wrzuca w woreczek z którego będzie losował, a warzywka, jakie zbiera, są kafelkami z rysunkiem dyni.
- Królik kopie tunele i szuka marchewki, a więc jego kafelki są koloru brązowego, wrzuca zatem wszystkie do swojego woreczka i układa obok siebie, a warzywo, jakie zbiera, to rysunki z obrazkiem marchewki.
Kafelki z warzywami kładziemy plecami do góry, mieszamy i wykładamy na plansze „gdzie popadanie". Najlepiej robić to dość równomiernie, gdyż nie wiadomo, czy układamy marchew, czy dynię, jeśli skumulujemy w jednym kącie większość naszych zbiorów, a sami zaczniemy budować ścieżkę z drugiej strony planszy, zdecydowanie może to umniejszyć nasze szanse na wygraną.
Zawodnicy nie kolidują sobie kładąc kafelki, gdyż tunel idzie pod ziemią, a ścieżka na ziemi, zatem swoim kafelkiem zakrywamy przelot trasy innego zawodnika. Jeśli w tworzeniu trasy nic nam nie może przeszkodzić, to jesteśmy w błędzie, każdy z zawodników ma kafelki z czerwonym kółkiem, są to tzw. blokady. Blokujemy, zwiększając swoje szanse na szybsze zebranie punktujących warzyw.
Zawodnicy już na samym początku zaczynają płatać sobie figle, królik zaczął kopać tunel, Ogrodnik zaczął robić ścieżkę w tym samym miejscu, królik zablokował ogrodnika, a to spryciarz.
Ogrodnik dotarł do kafelka z dynią, miał szczęście, że to nie marchewka, zabiera kafelek z dynią i ...
... kładzie w to miejsce kafelek ze ścieżką, stawiając pionek na ścieżce. Na kafelku z dynia widnieje cyfra " 1", a więc pierwszy punk dla zawodnika, do wygranej brakuje jeszcze 9 punktów.
Więcej informacji o grze TU!
Wiek graczy od: 6 lat
Liczba graczy: 2
Liczba elementów: 88
Wymiary opakowania: 24,5>25,5>7
Uwielbiam tego typu gierki, mimo że dzieci nie mam, to sama bym się tak pobawiła, jeszcze trochę dziecka we mnie drzemie. :D
OdpowiedzUsuńPrzyjemnie ta gierka wygląda :)
OdpowiedzUsuń6+... to jeszcze chwila. Choć czas tak pędzi ze pewnie ani się obejrzę j już ...
OdpowiedzUsuńGraficznie mGraficznieiła dla oka rozrywka.
OdpowiedzUsuń