niedziela, 9 kwietnia 2017

Wiosenne wdzianko Świerszczyka i Klemensa


Wiosenne wdzianko Świerszczyka i Klemensa


Dzień dobry Wiosennie!! Dziś opowiem Wam o mojej małej  pasji. Która jak tęcza,  różnokolorową inspirację czerpię z Czasopisma dla dzieci Świerszczyk. Tam taż, dokładnie na stronie ósmej, dziewiątej i dziesiątej mieszka załoga Bajetana Hopsa, małego konika polnego.
Na krawcową świerszczykowych przyjaciół mianowała mnie córeczka Ewa. Pewnego dnia zapytała:
-Mamusiu szyjesz tyle lalek, misiów, królików... A dlaczego nigdy nie uszyłaś mi Świerszczyka??
Dlaczego by nie,  pomyślałam pełna niepewności, siadłam i zazerając* na oryginał z gazetki, z ilustracji Marcina Bruchalskiego,rozrysowałam proporcje, dalej poszło jak z płatka, zanim pozszywałam nóżki i rączki, nowy przyjaciel rodziny był wycałowany i wytarmoszony.

Cześć Ewunia! Przywitał się grzecznie zielony przyjaciel.


Wiosna przyszła w pełnym słońcu, a więc przydał by się Nowy fraczek dla Świerszczyka.
Pomarańczowe porteczki, żółta mucha, niebieski kubraczek.


WIOSENNE ŁASZKI 

    Na skróty,  bez wykroju,  skroiłam nową wiosenną garderobę dla Świerszczyka i Klemensa. Oczywiście w tkaniny zaopatrujemy się w tęczowej fabryce. To nie pierwsze ubranka w szafie Świerszczyka :
- jest i piżamka w niebieską kratkę,
-  jest strój codzienny w biało czerwone paseczki,
- jest puchowa kurtka na zimowe dni.
   
  Znając życie przyśni mi się jeszcze nie jedna para łaszków dla naszych świerszczykowych przytulasków, z każdym Świerszczykiem inspiruję powraca na nowo.


Klemens  zamiast się zarumienić cały się zazielenił..


Bajetan Hops i osiołek Klemens to starzy przyjaciele.

Tych dwoje, jak i kilku podobnych możemy znaleźć w czasopiśmie dla dzieci http://www.swierszczyk.pl  

Z PAMIĘTNIKA  ŚWIERSZCZYKA BAJETANA HOPSA
Napisała Melania Kapelusz, Ilustrował: Marcin Bruchnalski

Zapraszamy!!!






5 komentarzy:

  1. Jestem oczarowana. W sumie nie powinnam narzekać, bo również mianowałam swoją mamę na osobistą krawcową, ale takich przytulanek nigdy mi nie uszyła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)Rok temu gdy jeszcze żyła moja mama, a ja już szyłam różne pluszaki, to powiedziała "Szkoda,że ja nie wpadłam na taki pomysł,by wam coś uszyć takiego :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Świerszczy i Klemens są przecudowni. Jej jak ty to zrobiłaś?

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne maskotki.i jakie wspaniale mają stroje 😍, fachowa robota 😍

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.