poniedziałek, 6 lipca 2020

Magazyn dla dzieci- Świerszczyk nr.7

"Wodny świat i mokre życie rozpływamy się w zachwycie”

Morskie motto przyświeca Świerszczykowi dla dzieci w najnowszym, 7 numerze tego kulturalnego czasopisma.


Patrząc na okładkę, pierwsza moja myśl pobiegła do autorki wielu dzierganych ilustracji, do Mari Salamon, i był to strzał w 10!. Z niebywałym talentem autorki ilustracji dzierganych krajobrazów spotkałam się nie tak dawno w"Literakowej Książce dla najmłodszych, wtedy też zakochałam się po uszy w osobliwych literkach stworzonych z włóczki i osadzonych w ciekawych sceneriach dzierganych.

...
Oglądamy co w środku:


ZACZAROWANE OBRAZKI w lipcowym numerze to nie lada wyzwanie w szukanie... Szczegółowa rozkładówka to miszmasz morskich rozmaitości: rybka- wisiorek z czerwonym oczkiem, dwa kluczyki i rybi szkielet, a nawet rewolwer... A to dopiero początek, Jak się okazuje, w podwodnej toni można znaleźć wiele ciekawych rzeczy...



Rubryka WIERSZYKOWO, dziś zaskakuje morską głębią oceanu wykonanego na szydełku, przez Annę Marię Salamon. Wiersz autorstwa Alicji Krzanik wprowadzi dzieci w najdalsze zakątki oceanu, gdzie tańce i zabawy rybek nie mają końca...



W rubryce MAŁE CZYTANIE. Morska czytanka o wytrwałych dzieciach, Janku i Emilce, którzy poznali co to syzyfowa praca, a raczej syzyfowa zabawa. Czytanka w letnich klimatach, w której tekst został wzbogacony mini rysunkami. Tak dzieci to uwielbiają, zaraz i chęci do czytania większe...



Wspomnieć muszę o konkursie"WODNY ŚWIAT gdzie ogrom nagród zmotywował moją małą rybkę do plastycznych działań, już szukamy koperty i wysyłamy morskie dzieło do redakcji.



Świerszczyk trafił do naszej skrzynki wczoraj, dziś z rana wstałam, siadłam z kawką z zamiarem przedstawienia wam kilku rubryk, jakie było moje zdziwienie, gdy doszłam do działu KRZYŻÓWKOWO. Dwie duże krzyżówki, a jedna z nich skrupulatnie wypełniona dość ładnym pismem, no proszę krzyżówka rozwiązana bez mojego udziału..



RYSUNKOWO w trzeciej rubryczce szczegółowa kolorowanka o tym, co pływa w wodach i oceanach, i to morskie bogactwo ożywiliśmy kolorem, specjalnie w tym celu zaopatrzyliśmy się w nowe mazaki...



GRA PLANSZOWA to pirackie wyzwanie dla 2- 6 osób. Wyspa skarbów i chichoczące szkielety, statek widmo oraz duchy łakomczuchy. Nie lada atrakcje dla naszych dzieci, wyprawa dla prawdziwego zucha. Jak zwykle wycinamy kartoniki, zapoznajemy się z ich znaczeniem i gramy. Pierwsze rozgrywki z instrukcją w ręku, kolejne już znamy na pamięć.
Świerszczykowe gry to wyjątkowy rodzaj gier, autorstwa Filipa Haka, szczegółowe zasady, to pikuś dla naszych dzieci. Ja rozpracowuję każda z gier z moją ośmiolatką, jest to nasz czas, zazwyczaj jak Świerszczyk zapuka do naszych drzwi.




A kolejny 8 numer zapowiada się bardzo ciekawie, patrzy na nas kilka par bystrych oczu, sami popatrzcie...
...

Z dziką chęcią pokazałam wam ten morski numer Świerszczyka, czasami myślę jakie to zaskakujące, że ta gazeta "żyje" już 75 lat, pokoleniowe pismo bawi i uczy pokolenia. Ja Świerszczyka w dzieciństwie czytałam w bibliotece, moje dzieci wyjmują go co miesiąc ze skrzynki pocztowej.


Magazyn Świerszczyk nr.7 znajdziecie TUTAJ!






4 komentarze:

  1. Tygrysa ulubiona rubryka to Zwariowane litery, a ja zachwycam się zwykle szatą graficzną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Równiez czekam na Świerszczyk , wyglądając listonosza w okolicach pierwszego dnia miesiąca. szata graficzna to pokarm dla oczu.. Moja panna lubi zadania, komiksy mniej. Czyta czytanki i wiersze.

      Usuń
    2. dzień dobry..

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.