poniedziałek, 13 stycznia 2020

Montino


MONTINO

 W recenzji filmy z cyklu"co w środku"

MONTINO- montuj, wciskaj, łącz, niech twój projekt zaskoczy wszystkich. Mnie osobiście zaskoczyła ilość i jakość elementów. Gdy tylko otworzyłam pudełko pełne kolorowej rozrywki, wiedziałam, że zabawa z Montino będzie trwała bez końca. Pasja łączenia bez reszty pochłonie moje dzieci.
Rurki są mocne, lecz elastyczne, przez co dają się naginać, jest to o tyle ważne, gdy tworzymy opływowe projekty.


Zaskakujące jest to, że zabawka jest dla dzieci, a ja mam w głowie wiele pomysłów na konstrukcję z rurek.


Największy zestaw liczy sobie 470 elementów- w tym 3 długości kolorowych rurek i barwnych złączek.

Autorzy gry dołączyli małą ściągę wg, której można tworzyć ciekawe kształty.
Zestaw zawiera trzy długości rurek i cały worek złączek w kształcie jeżyków. Popatrzcie poniżej, jak to wygląda na filmie.




Zastanawia mnie jedna sprawa, gdy jeszcze czekałam na kuriera z przesyłką, w której miała dojść gra Montino Ciekawa byłam wytrzymałości tworzonych konstrukcji. Jakości elementów i tego, czy złączki mocno trzymają rurki w ryzach. 


Nie zawiodłam się, wszystko trzyma się wystarczająco mocno. Młodsze dzieci często niesumiennie łączą elementy, więc się rozszczepiają, nie jest to problem, uczymy wkręcać rurki, zdecydowanym ruchem nadgarstka, a nie tylko nakładać na sam czubek. Nasi mali konstruktorzy sprawy techniczne traktują bardzo poważnie i wkręcają rurki wzorowo.

Pudełko liczy sobie 470 elementów, z takim warsztatem rurek i łączników można nieźle poszaleć.



Nasz pierwszy projekt z największych rurek, to wiszące kule. W mig powstawała kula za kula, rączki mojej ośmioletniej córki pracowały, aż w pokoju zrobiło się kolorowo i geometrycznie, popatrzcie sami.


...


W głowie mamy jeszcze kilka pomysłów na konstrukcję, które chcemy jeszcze zrobić, a mianowicie: tunel do przechodzenia. Kratę na drzwi, bardzo dużą piłkę i domek.
Gra Montino to kolorowe konstrukcje, które nie tylko bawią, ale rozweselają nasza zimową rzeczywistość.


Pochylę się tu nad elementami w pudełku, złączki w kształcie jeżyków, ciekawie dźwięczą pod paluszkami, miło się nim bawić. Złączki zostawione w woreczku strunowym mają ciekawą wartość sensoryczną dla młodszego dziecka.


Komu polecam zabawę z rurkami Montino? Wszystkim dzieciom, bo nie wierzę, że są tacy, którzy nie zechcą spróbować, jak to jest z tym łączeniem rurek. Jak już spróbują, to powstanie nie jedna budowla. Polecam też dorosłym, którzy chętnie towarzyszą maluchom w zabawach. Pudełko z Montino będzie zawsze trafionym prezentem.


Montino sprawdzi się u dzieci już od 4 lat, zainspiruje też przedszkolaka, a i dzieci w pierwszych klasach szkoły podstawowej.



Takie gry zawitały do nas w okresie Świąt:


Gier szukajcie TUTAJ.



4 komentarze:

  1. Bardzo fajna zabawka z nimi jest.
    Można wyczarować wiele wspaniałych dzieł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne! Wygląda bardzo fajnie i myślę, że taki prezent właśnie kupię Chrześniakowi na urodziny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamy te rurki. Są super. U nas powstała rakieta :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.