piątek, 11 marca 2022

Recto-verso Buduj Imprezowo- gra polecana już dla ośmiolatków.

 Recto-verso buduj imprezowo

              Budujemy w parze, wzorując się na karcie, która sprytnie wbita w planszę, nie przesuwa się i nie ucieka nam z pola widzenia. Każdy z graczy widzi tylko swój wzór( jedną stronę karty), i nie zagląda do swojego kompana.

Widząc grę Recto-Verso w zapowiedziach miesiąc czy dwa temu wiedziałam intuicyjnie, że będzie to emocjonująca rozgrywka i rzeczywiście tak jest.

Gra przez dłuższy czas zachęca do sięgania po pudełko w wolnej chwili, niewątpliwie ciekawym elementem są same klocki, dobre gatunkowo, świetnie wchodzą w dłoń, Wszystkie elementy są perfekcyjnie wykonane i idealnie pasują do naszej imprezowej planszy.

Gra może być grą kooperacyjną, gdy gramy w parze lub grą:" niech wygrają lepsi" gdy gramy na czas z inną parą.

Gracze siadają naprzeciwko siebie, między nimi leży pudełko z grą Recto-Verso.

 Rozłożona plansza to plan miasta, widzimy budynki z lotu ptaka. Tam w dole krzątają się ludzie, w jednej części miasta widać pracującą koparkę, gwar miasta czuć w powietrzu.

 Na planszy jest wytyczone pole składające się z  16 połączonych ze sobą kwadratów i właśnie na tych kwadratach będziemy budować  swoją misterną konstrukcję.



W grze Recto Verso zagramy w dwóch poziomach trudności. w trudniejszym poziomie zagramy wszystkimi klockami, 11 sztuk. W łatwiejszym poziomie wykluczamy klocek czerwony, tym samym mamy do dyspozycji 10 klocków. Uważam jednak, że poziomy są do siebie bardzo zbliżone, nie jest to jakaś wielka przepaść. 


Do dyspozycji w grze mamy żetony żetony punkty dość dużej wielkości można by rzec wielkości prawdziwych złotówek  i pięciozłotówek.

WAŻNA PUNKTACJA, WAŻNY CZAS, IM KRÓTSZY TYM LEPSZY!!

Komunikacja w grze jest bardzo ważna, gdy gramy z inną parą, ponieważ gramy na czas, włączamy sobie stoper i jeśli przykładowo wyrobimy się od sekundy do piętnaście sekund, ze swoją budowlą uzyskujemy 10 punktów jeśli wyrobimy się do 20 sekund uzyskujemy 9 punktów, jeśli wyrobimy się do 25 sekund otrzymujemy 8 punktów i tak dalej i tak dalej i tak dalej, aż do dwóch minut, Natomiast jeżeli  wyrobimy się do dwóch minut otrzymujemy jeden punkt. 


filmik 

👇👇👇


Rozgrywka polega na tym że dobieramy się w pary, za pomocą losowania kafelek z rysunkami okienek.

Gracze siadają naprzeciw siebie, pomiędzy graczami stawiamy pudełko na  którym osadzamy planszę. Plansza umieszczona jest w wyprasce.  

 Na planszy między grafiką budynków, mamy rowek w  którym umieszczamy daną kartę.

Cała trudność polega na tym, że wkładając kartę, gracz po przeciwnej stronie nie widzi figury którą układa pierwszy gracz.. Dwoje graczy układa jedną budowlę, która tak różna z dwóch stron, musi zawierać te same 11 klocków, umieszczonych na tej samym wyznaczonym polu.


Do dyspozycji mamy 11 klocków, dwustronną planszę, sporo kart z wzorami budowli, żetony z punktami. 



Na pierwszy rzut oka GRA wydaje się to dość skomplikowana, ale nic bardziej mylnego Recto Verso jest przyjemną, szybką do ogarnięcia,  wręcz intuicyjną rozgrywką,   jak większość gier z wydawnictwa Egmont.


Recto- przód Verso- tył,   zawodnicy są jak tandem, budują jedną budowle, gdzie przód budynku ma inny kształt. Zawodnicy wymieniają się między sobą wskazówkami, lecz nie mogą zaglądać do sąsiada, ta strona karty jest tajemnicą. 

Moje wskazówki są takie : Gdy pierwsza osoba ułoży swój wzór według karty,--->>>> wtedy druga osoba zmienia lub dokłada klocki w taki sposób, by tył budynku, pasował również i jej. Często zdarza się tak, że druga osoba dołoży swoje klocki i budowla jest kompletna, Niestety nie jest to regułą, ponieważ często dzieje się tak, że druga osoba burzy wzór kompana, by ułożyć swoją wersję budynku--->>>  wtedy zaczynają się negocjacje jak ułożyć dany klocek, by pasował jednej i drugiej osobie, by pasował do dwóch wzorów po jednej i drugiej stronie karty.


FILMIK Z MONTOWANIA PLANSZY W PUDEŁKU! 

👇👇👇

*Jedną z ważnych zasad w grze Recto- Verso jest to by w swojej budowli użyć wszystkie dostępne dostępne klocki --->>>  klocki można ukryć w środku budowli, jeśli nie pasują nam do wzoru,

* Nasza budowla nie musi mieć równych boków, niektóre klocki mogą być bardziej wysunięte lub mniej, lecz podstawa/ fundament, nie może mieć pól pustych, podstawa naszego budynku musi być pewna i stabilna, nie może być żadnej szpary.

* W grę możemy grać w parze lub w 6 osób, co daje nam 3 pary. Jak dla mnie najlepszym schematem są dwie pary, wtedy w grze liczy się współpraca, szybkość konstruowania swojego wzoru, trafne wskazówki wymienione między uczestnikami i co najważniejsze czas oczekiwania na swoją kolej nie trwa zbyt długo.


Gra świetnie sprawdzi się na urodzinach w towarzystwie ośmiolatków, dziewięciolatków, dziesięciolatków, cioć, babć, dziadków i tak dalej, uważam, że jest to gra  ambitna, wymagająca od uczestnika refleksu i zdolności przewidywania. Gra szlifuje umiejętności układania dobrych strategii, tu wyobraźnia przestrzenna, to podstawa. Wspólna praca w czasie każdej rundy, daje efekty. 


Recto-verso Buduj Imprezowo





4 komentarze:

  1. Widzę że i u Was gra sprawdza się��, ciekawa forma jej, taka inna. Można kombinować. Monika

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesująca gra. Moje dzieci już duże, ale kto wie. Moze jeszcze zagram Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako dziecko uwielbiałem takiego rodzaju gry. Już w szkole mieliśmy tego typu podobne gry, one fajnie rozwijają logiczne myślenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się intrygująca gra, trzeba będzie bliżej się jej przyjrzeć :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.