wtorek, 8 września 2020

500 roślin ogrodowych

 

500 ROŚLIN OGRODOWYCH Agnieszka Gawłowska

Charakterystyka, wymagania, porady.

Dzięki tej książce wiem, że moja ulubiona Begonia może zimować w piwnicy. Poznałam też ogrodową wersję XXL chabra, a co najważniejsze ten zjawiskowy kwiatek nie wymaga dobrej klasy gleby.Idealna roślinka do mojego piaszczystego ogrodu.


500 roślin ogrodowych
500 roślin ogrodowych
Autor: Agnieszka Gawłowska
Wydawnictwo SBM Seria Wademekum Oprawa: Twarda
Ilość stron: 384

Czytając tą pokaźną księgę wiem, gdzie wsadzić chmiel, kiedy przesadzać i w którym miesiącu pojawiają się dekoracyjne szyszki chmielowe. Od zawsze ciekawiła mnie ta roślinka, znana z tego, że jest nagminnie dodawana do piwa. Ja z innych względów zaproszę ją do swej roślinnej obsady.

Na każdej z rozkładówek znajdziemy opis trzech lub czterech roślin, każda roślina ma przypisane sobie rzeczywiste zdjęcie, zazwyczaj w fazie kwitnienia lub owocowania, to znaczenie ułatwia identyfikację.


Ta księga to dowód na to, że natura jest jak genialny mechanizm z nieskończoną ilością zazębiających się trybów i trybików.


Książka od początku, gdy pojawiła się w moim domu, praktycznie wszędzie ze mną jeździ. Nie ma w tym dziwnego, gdyż jestem zapalonym amatorem ziół, kwiatów, drzew i krzewów. Obecnie spędzamy urlop na wsi, a tu jak w żadnym innym miejscu jest wspaniała okazja do pełnej analizy roślin spotykanych na łąkach, przydrożnych ugorach, na leśnych polankach.

Kwiatostany i liście, bardzo przydatne porównania...


Książka pokazuje rośliny w alfabetycznej kolejności, często zdarza się tak, że wiele z roślinnych pozycji widzę po raz pierwszy.


Na końcowych stronach jest indeks wszystkich roślin, ta klasyfikacja szczególnie zainteresuje tych , którzy szukają informacji o wymaganiach danej roślinki.

Książka chowa w sobie wszystkie rośliny, które dotychczas miałam zaszczyt spotkać, powąchać, zatrzymać się na chwilkę w zachwycie, oraz wszystkie inne rośliny całkowicie nieznane, te które trzeba poznać, a być może i włączyć do swoich upraw.

Przetacznikowiec...


Trójlist...


Ślazownik...


Szkarłatka...


Stekezja...


Solidaster luteus...


Słonecznik...


Portulaka i Posłonek...


Ostrożeń...


Ołownik...


Narcyz...


Mikołajek...


Malwa...

Kleome...
...

Bardzo zaskoczył mnie fakt, że znalazłam tu Wrotycz, roślinkę lubianą przez ekologicznych ogrodników, a zabroniona w UE i okrzykniętą szczególnie trującą.
Książka sprawdzi się jako prezent idealny dla ogrodowych amatorów. Dla tych, którzy szukają roślin idealnych na swoją działkę. To tu poznany wymagania glebowe, i najważniejsze informacje o przechowywaniu roślin jednorocznych i pielęgnacji roślin wieloletnich

Poradnik 👉 500 ROŚLIN OGRODOWYCH 👈

Po ten i wiele innych poradników zapraszam w zakładkę, na stronie Księgarni Tania Książka >>>PORADNIKI


                              b            

2 komentarze:

  1. Niezła skarbnica wiedzy. Zaskoczyłaś mnie informacją o wrotyczu, który i nas często gości w wazonie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.