sobota, 17 marca 2018

Quilling. Zakręcony papier, wielkanocne zabawy mamy i córki.

Quilling. Zakręcona Wielkanoc 2018

Wielkanocnych zabaw ciąg dalszy, długo myślałam o Quilling- u, zawsze wydawał mi się bardzo trudną sztuką, a co dopiero dla sześciolatki. Przez dwa ostatnie dni skręcałyśmy w miarę dokładnie wycięte paseczki, połączyłyśmy w całość i wyszła nam piękna karta Świąteczna, jak i dekoracja w pudełeczku. Zapraszam do oglądania.


Pokażę teraz dość szczegółowe instrukcje ;
1. Jak zrobić żabkę 
 2. Jak zrobić pszczółkę.

Pracę z Qulling dzielimy na trzy etapy;
- wycinanie pasków
- skręcanie papieru w kształt kółeczek
- klejenie

Co przygotować do pracy;

Kolorowy blok rysunkowy A3
Dziurkacz do dziurkowania źrenic, lub różowych kółek na policzkach.
Dobry klej, u nas Magic.
- Nożyczki.
- Długą wykałaczkę lub drut.
- Nożyk budowlany< dla osoby dorosłej> do cięcia pasków okazał się nie zastąpiony, ograniczyło to znacznie czas, nie musiałam odmierzać i rysować linii pomocniczych. Zginałam kartkę na pół i odcinałam nożykiem, powstałe części zaś zginałam na pół, ponownie je przecinając, aż do uzyskania 1 cm szerokości wszystkich pasów.
Na tułów pszczółki wystarczył jeden pasek, szerokości 1 cm, zaś na główkę pszczółki  1 cm pasek składałam wzdłuż na połowę i wtedy kręciłam koło.

Nie podaję długości pasków, które użyłam do kręcenia zwierzaków, za kryterium długości posłużyła mi długość kartki z bloku formatu  A 3, często sklejałam  dwa paski, lub trzy, chcąc uzyskać większe  koło, na przykład przy tworzeniu zajączka.

2. Żabka

Jak zrobić żabkę



                               2. Pszczółka


Pszczółka gotowa do sklejenia, to zadanie dla  Ewy.


Tak przedstawia się efekt dwóch wieczorów:Dwie pszczółki zrobiła Ewa, pomogłam tylko przy klejeniu. Jedna pszczołę skręcił syn i ja tez poqulingowałam.


Koszyczek zamieszkały  kolejno: zajączek, który przysporzył nam najwięcej pracy, żabka i pszczółki.




Zabawa była przednia, mała artystka zyskała nową umiejętność i piękną dekorację swojego biurka.
Nie ma rzeczy za trudnych by spróbować,


Quilling Papieroplastyka  służąca do tworzenia ozdób z  pasków papieru zwiniętych w kształt koła .

Życzymy wytrwałości i wspólnych prac rodzinnych.
J.A.K.E- mama Ewki

3 komentarze:

  1. Cudne. Ja dostałam kiedyś zestaw do tej techniki, ale poprzestałam na płaskich pracach. Quilling wymaga jednak czasu i precyzji. Tym bardziej Wam gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne dzieła. My w sumie nie próbowaliśmy nigdy tej techniki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.