poniedziałek, 26 marca 2018

Królewski smak: Piernik, biszkopt, budyń i polewa czekoladowa.

Ciasto dla królewny


Zapraszam na przepis Ciasta, którego smak znam z dzieciństwa, pamiętam, jak prosiłam mamę, o zrobienie tego wypieku, uwielbiałam. Teraz po latach chciałam poczuć ten sam aromat miodowych blatów, smak leciutkiego biszkoptu, i budyniowy krem. Oczywiście ja JAK TO JA POSZŁAM NA SKRÓTY I ZAMIAST ZROBIĆ SWÓJ NATURALNY BUDYŃ, KUPIŁAM SKLEPOWY' I nie wyszło, tak jak bym tego oczekiwała, mimo to smak jest obłędny. Połączenie czekoladowej polewy, piernikowego ciasta, biszkopcika i budyniu to jedyne doznanie smakowe na całym Bożym świecie. Ciasto wychodzi dość pokaźnych rozmiarów, a więc pięknie prezentuje się na domowych imprezach. W przepisie jest dobry skład na piernikowy blat i biszkopt, te przepisy można użyć, gdy chcemy zrobić np. galaretkę z owocami, dobrze podane składniki to podstawa sukcesu.



Składniki
Ciasto miodowe:
2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
2 łyżki płynnego miodu
1 łyżeczka sody
15 dag margaryny
1 jajko
Wszystkie składniki wrzucamy do miski i ugniatamy, po czym dzielimy na połowę i wylepiamy dwie blaszki, o wymiarach 39 cm x 25 cm i pieczemy z termoobiegiem na dwie blachy 15 minut.
U mnie piekło się 25 minut, stał popękane blaty, lecz w smaku się nie różnią.

Biszkopt:
4 jajka
1 szklanka cukru
2 łyżki wody
1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Ubijamy białka, dodajemy cukier, później po jednym Żółtku, wrzucamy przesiane mąki, wcześniej wymieszane z proszkiem do pieczenia plus zamiast wody, dodałam 2 łyżki oleju.

Masa:
1/2 l mleka
1/2 szklanki cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej
2 cukry waniliowe
25 dag masła

Z podanych składników zrób budyń, a gdy jest jeszcze gorący,  dodaj kostkę masła, ROZBIJ JE MIKSEREM!! Na gładką masę.

Powodzenia, u nas ciasto znika w zastraszającym tempie, dzieci uwielbiają smak pierniczków w koalicji z budyniem waniliowym.








Powodzenia i pamiętajcie, nie ma idealnych cukierników, ale są idealne ciasta. :)



3 komentarze:

  1. coś idealnego na święta. Widzę po zdjęciach że również masz pomoc w gotowaniu. U mnie dwa smerfy są zawsze chętne do pomocy więc dam znać gdy wypróbujemy przepis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ apetycznie wygląda! "Pożyczam" przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie musi to być prawdziwy królewski smak i ja jestem zdania, że ogólnie wszystko w połączeniu z czekoladą smakuje świetnie. Ja także uwielbiam robić klasyczny biszkopt czekoladowy z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-klasyczny-biszkopt-czekoladowy/ i jak dla mnie jest to świetna sprawa na udane wypieki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.