piątek, 11 sierpnia 2017

TECZKA PIĘCIOLATKA- Nauka czytania i pisania.

Wakacyjne zmagania przedszkolaka z Nauką czytania i pisania!!
Zapraszamy na Wspaniałą przygodę z myszką Zuzią i lwem Leonem, my bawiłyśmy się wybornie. Przy czterech pozycjach jakie znalazłyśmy w TECZCE PIĘCIOLATKA:
1. Zaczynam czytać z Zuzią i Leonem. Ulubiona pozycja z teczki, kilka ciekawych historyjek w formie komiksu, czytanki razem z mamą metodą globalną.
2. Uczę się literek -zmywalny papier, praca z mazakiem sucho- ścieralnym
3. Bajka Trzy świnki i bardzo oryginalne ilustracje.
4.Kolorowanka.

Wczoraj gdy moja córeczka wróciła z tatą z sklepu mówi tak:
-Mamo a wiesz,że ja widziałam lwa Leona, tam na półce z gazetami i to w morskim stylu.
Nie tak dawno zaczęliśmy zabawę z Wydawnictwem Aksjomat a już moja pociecha polubiła głównych bohaterów. Wniosek jest jeden, Czasopisma Akademia Malucha i Abecadło są szyte na miarę dla Naszych dzieci.


Pierwszy raz mamy styczność z pakietem książeczek edukacyjnych,i powiem Wam, że świetny pomysł, na prezencik, buzia uśmiechnięta i wiele zabawy.
Czytanki, krzyżówki, rysowanie po śladzie, kolorowanki, wykreślanki, labirynty.



Zaopatrzeni w kredki i flamastry rysujemy po śledzie i odkrywamy jakie imię ma dziecko trzymające balonik. Córka sama przegląda i wybiera z którą książką chce popracować, a mama jest zawsze w pobliżu i odpowiada na pytania.
NIGDY NIE ROBIMY  ZADAŃ PO KOLEI!!
NIGDY NIE ZMUSZAM DO ĆWICZEŃ.
Drodzy rodzice nigdy nie zastanawiał Was fakt, że gdy dziecko chodzi do przedszkola wykonuje chętnie każde ćwiczenie, koloruje na całego, dopytuje co i jak. A gdy tylko w pierwszej klasie mamy  prace domowe zaczyna się"Nie chce mi się" Zrobię to później"
PRZYMUS niszczy każdą pasję. PRZYMUS podcina skrzydełka.


Zaczynam czytać i rzeczywiście Zadania są dostosowane do pierwszych kroczków w czytaniu.
Byłam bardzo zaskoczona zadaniami, w które moja domowa uczennica była bardzo zaangażowana.
Dopytywała o treści, starała się czytać. Ta książka ma moją pełną rekomendację.


Znajdziemy tu kilka ciekawych, krótkich historii, gdzie główni bohaterowie podbili serce mojej pięciolatki. Opowiadania maja dodatkowo walor pouczający, dyskretnie wpięty w treść ciekawej bajki.



A tu nie lada wyzwanie :na rozgrzewkę proste zagadki o strojach karnawałowych i nauka rozpoznawania różnic w trzy literowychwyrazach, świetna technika dla małego ucznia.


Znajdziemy tez czytanki, gdzie wspólne czytanie sprawia wiele radości. Mama czyta, pokazuje palcem obrazek. Wspólne czytanie wzmacnia wiarę w własne możliwości i mały uczeń ma pełna motywację do dalszych działań w tym zakresie.



I to co dzieci lubią najbardziej, dwie karty z naklejkami. Nie wiem jak wasze dzieci ale moje zawsze działają intuicyjnie, zanim zdążę przeczytać zadanie, naklejki są już na swoim miejscu.





Bardzo ochoczo moje dziecko zabrało się za krzyżówkę obrazkową, dopytując czy ta literka to "A" i jak wygląda "R" 
Uważam krzyżówki obrazkowe, za ważny element rozwoju przedszkolaka.


Druga pozycja w TECZKA PIĘCIOLATKA to :Uczę się literek.
Zadania ciekawe a praca z suchościeralnym mazakiem należy od dawna do ulubionych zabaw  mojej córki. Tu praca  w pełni samodzielna.



Bajeczka"Trzy świnki" Niezupełnie podobna do standardowej opowiastki, ilustracje zwalają z nóg, szczególnie wilczysko przypadło nam do gustu.





Teczkę Pięciolatka jak i wiele innych pomysłów na zabawę z dzieckiem znajdziecie w barwnym i pouczającym Wydawnictwie:



4 komentarze:

  1. Świetny zestaw na kilka dni znakomitej zabawy!

    OdpowiedzUsuń
  2. W tej teczce jest wszystko to, co dzieci lubią najbardziej. Sama pamiętam z dzieciństwa podobne książeczki. Nie było mnie przy takiej na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe zestawienie zainteresowań

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.