Łap za słówka. Pomysłowa gra językowa dla wszystkich. Wygra ten który wykaże się największym zasobem słów w różnych dziedzinach.
Liczba graczy: 3-8 Wiek: 10+ Czas gry: 30 minut
Gry w naszym domu rozgrywane są w towarzystwie rodzinnym, chodź często też sąsiedzkim.
Recenzujemy gry z różnych wydawnictw, ale muszę stwierdzić, że właśnie gry z Wydawnictwa Egmont to te gry przy których zostajemy najdłużej. Gry od Egmont-a to przede wszystkim jakość i proste zasady, zasady przemyślane w każdym szczególe, jest to bez wątpienia gwarancją sukcesu.
Elementy gry:
48 kart zadań z 480 zadaniami
48 kart punktów z liczba od 1 do 6 w 8 kolorach
12 kart utrudnień
1 karta startu, 1 karta mety
8 pionków
1 klepsydra
1 notes
Gramy gramy i klepsydrę ustawiamy..
Pionki stoją na karcie z napisem start.
Gracze wybierają kolory kart i pionka.
Jeden z graczy odwraca kartę i czyta wybrane pytanie.
Ten sam gracz(gracz zwany aktywnym w tej rundzie), odwraca klepsydrę- czas start.
Każdy z graczy pisze najwięcej odpowiedzi na zadane wcześniej pytanie..
Gracze wykładają przed siebie tyle kart ile napisali wyrazów, im więcej słówek na karteczce tym lepiej. Osoba z największą liczbą punktów, odczytuje swoje odpowiedzi jako pierwsza i tym samym ta osoba nie musi wykreślać wyrazów, które powieliły się na kartkach innych zawodników.
Reszta graczy wykreśla słowa które się powtarzają.
Jeśli gracz zachował tyle słów ile zaproponował punktów na wcześniej wyłożonych kartach ma prawo przesunąć swój pionek po torze ułożonym z kart.
Idziemy przez tor z kart od startu aż do mety..
Karciany tor w pierwszej swojej części składa się z odwróconych kart zadań, zaś końcowa część toru, to karty z utrudnieniami, te karty spowalniają znacznie szybszych graczy, tym samym wyrównują szanse wszystkich zawodników.
Gra ma w sobie walory edukacyjne, za sprawą 12 kart z utrudnieniami, kto stanie na takiej karcie w następnej rundzie musi spełnić warunki z danej karty na przykład: można podać tylko parzystą liczbę punktów, tylko słowa bez litery A, tylko słowa bez litery N lub zapisać słowa które mają sobie dwie samogłoski. Gdy wchodzą karty utrudnień najlepsi z zawodników są skutecznie przytrzymywani, by reszta graczy mogła go dogonić.
Pomysłowość autorów gry Wolfganga Kramera i Michaela Kieslinga sprawia, że karciana rozgrywka budzi wiele satysfakcji wśród graczy...
Gry dla dzieci Gry edukacyjne Gry logiczne Gry rodzinne
W grę może grać już dziesięciolatek, do gry można zaprosić mamę i tatę, babcię i dziadka, ale uważam, że najlepiej gdy w gronie graczy znajdują się podobne przedziały wiekowe, wtedy zasób słów jest podobny, a szanse w grze wyrównane.
Gra Łap za słówka- jest to bez wątpienie pomysłowa gra językowa, sprawdzi się świetnie na przyjęciach urodzinowych, w gronie najbliższych znajomych.
Różne odmiany gry Łap za słówka
Gra Łap za słówka to młodsza siostra Karcianej gry do plecaka oraz gry Kościanej, gdzie do dyspozycji mieliśmy wiele kostek z rysunkami.. Każda z gier ma w sobie to coś, co sprawia, że chętnie wracamy i rozkładamy grę na stoliku by rozegrać kolejne partyjki i spędzić miło czas we wspólnym gronie.
Łap za słówka. Pomysłowa gra językowa
Autor: Wolfgang Kramer, Michael Kiesling
Data premiery: 16.03.2022
Wydawca: Egmont
EAN: 5903707560264
Wymiary: 13.5x18.5x4.5cm
Wiek: 10-99 lat
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.