wtorek, 29 listopada 2016

4 EDYCJA -DZIECKO NA WARSZTAT , My i wielkie wycinanie z KARTONU
Temat :Papier

Nasz Warsztat to KARTON,FIGURY GEOMETRYCZNE I JESIEŃ...
Długo zastanawiałam się nad pomysłem, wiedziałam,że musi być jesiennie,kolorowo i ciekawie,by dziecko 
nie uciekła mi po 5 minutach tworzenia.
Ewa poznała figury geometryczne i bryły(walec,czworokąt)
Pierwszy raz moja pięciolatka pracowała z igiełką 
i poszło jej wspaniale.

 Poćwiczyłyśmy też MOTORYKĘ MAŁĄ ,artystka malowała według wyznaczonego  wzoru-liski,jeże,drzewa,kasztany i liście.
.A to wszystko  się u nas by nie zdarzyło gdyby nie fakt,że uczestniczymy w projekcie 4 edycji Dziecko 
Na Warsztat-40 dzielnych mam  w jednym miejscu ,pokazuje jak można kreatywnie spędzać czas z dziećmi.rysując,klejąc,malując...a MATKĄ całej akcji jest  pani Ilona,osoba wyjątkowa,która inspirowała nas wielokrotnie swoimi pomysłami,   w przeszłości.



Zaczynamy-----------Plan działania:

Do wykonania zabawek potrzebujemy:Nożyczki,ekierka,karta w kształcie prostokąta i coś w kształcie 
koła,u mnie była to mniejsza i większa pokrywka od słoika.
-Odrysowujemy i WYCINAMY nasze figury geometryczne.
My wycięłyśmy po 15,20,30 a nawet 40 
sztuk...


Wycinanie to dobra zabawa,więc zaszalałyśmy,lecz by wyszła bryła geometryczna z kartoników - figur danego 
rodzaju musi być minimum 15 sztuk,także  lepszy efekt przy rozwijaniu harmonijki.

-Na figurach wymyślamy sobie jakieś rysunki u nas za królowała JESIEŃ:Duże koło to kasztan,małe koło 
to jeż,trójkąt równoramienny to lisek,zaś trójkąt ostrokątny to drzewo,prostokąt to  drzewo dębu a 
kwadrat to listek.
-Kładłam na stoliku  np:Duże  koło z namalowanym kasztanem,a malarka  malowała wg.wzoru.Tak powstały 
dość pokaźny zbiór rysuneczków jesiennych .Każdy element X 5. Oczywiście do malowania można powracać 
kiedy się chce,wszak mamy w Harmonijce wiele pustych figur.

-NAWLEKANIE:Najpierw igiełką zrobiłam duże dziurki w rogu każdej figury,córka trafiała i przeciągała 
od pierwszej do ostatniego elementu..Byłam bardzo dumna z córki krawcowej..

Pomysł na jesiennie zabawki jest tylko i wyłącznie mojego autorstwa,nikim się nie inspirowałam,mam dużą nadzieję,że Was 
zaciekawiłyśmy i sami wypróbujecie jak czadowo się rozkłada takie harmonijki i ile radości sprawia dzieciom sam fakt WSPÓŁPRACY z rodzicem,ręka w rękę.
.My bawiłyśmy się 
wspaniale.


Ewa wszystko chciała robić sama,obawiałam się troszkę pracy z nawlekaniem,ale było bardzo 
rozważnie i spokojnie.

 Pierwszy projekt już za mną,teraz będę z niecierpliwością  WYGLĄDAĆ 


PROPOZYCJI na zabawy pozostałych uczestniczek D.N.W.



1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.