czwartek, 22 listopada 2018

Dalsze przygody Misia Uszatka

Najgrzeczniejszy miś pod słońcem,  mis z klapniętym uszkiem. Propozycja dla dzieci.

   Dziś bardzo miłe spotkanie z Misiem, którego nie widziałam całe wieki. Miś Uszatek, mówię wam!!! Niezwykła to postać, ma już 60 lat, ulubiony przyjaciel z moich dziecięcych lat, który z prosiaczkiem i zajączkami fikał w monitorze starego tv.
Co zaciekawia w pluszowym bohaterze, to na pewno porządek jaki miś celebrował co dnia.


 Mis o szlachetnych cechach charakteru, podbił serca dzieci i rodziców, każdy z nas czuje się dobrze w takim porządku i ułożeniu.

    Lalkowy serial liczy ponad sto odcinków, zawsze miałam wrażenie, że te historie się nie kończą, a Miś Uszatek żyje gdzieś tam. Wieczorem ubrany w czystą piżamkę, gasi światło i idzie spać.
  Dziś ta klasyka odziana jest w nowe kubraczki. Książki Czesława Janczarskiego czytam chętnie razem z dziećmi i zapraszam na naszą fotorelację:

 Dalsze przygody Misia Uszatka 
Autor: Czesław Janczarski
oprawa: twarda
ilustrator: Zbigniew Rychlicki
rok wydania: 2018
liczba stron: 208
format: 195 x 254 mm

   "Długo wędrował po świecie Miś Uszatek, był w mieście i na wsi, w polu, w lesie i na łące, wiele zdarzyło mu się przygód. Towarzyszył Misiowi zawsze w tych wędrówkach, dzielny Pajacyk Bimbambom. -Jestem już trochę zmęczony- powiedział pewnego dnia niedźwiadek do wiernego Pajacyka- chętnie znalazłbym sobie ciepły kącik i odpoczął po trudach.”


 Miś będzie odpoczywał w domku, w którym mieszka Basia i Wojtek. W tym czasie gość z klapniętym uszkiem opowie dzieciom aż 30 ciekawych bajek: O tym, jak Miś siedział smutny w kąciku sklepowej półki i jak niepostrzeżenie udało mu się czmychnąć ze sklepu, ku wielkiej przygodzie w szeroki świat. O tym, jak poznał Pajacyka Bimbambom-a, który dołączył do niego, i dalej wędrowali już razem. 


  W bajkach opowiadanych przez Misia poczytamy też o Marysię, która za swe dobre serce, otrzymała nagrodę. O dzielnym chłopcu, który by ratować swoją mamę, rzucił się w wir niebezpiecznych przygód. O cwanej wronie i dobrodusznym mrozie. O Lwie co chciał być myszką.


   Bajeczki są króciutkie, takie w sam raz do schrupania przed snem, są to bardzo mądre bajeczki, zapisujące się grubą kreską w pamięci dzieci. Można czytać po kilka bajek, a nawet całą książkę, aż do zaśnięcia malucha. W przygodach, jakie opowiada Mis, często przenosimy się w świat daleki od samego bohatera, gdzie występują klasyczne postacie jak dziadek Mróz i  cwana wrona.


  Książka jest w dużym formacie, obłożona sztywną oprawą, przez co pięknie stoi na półeczce, na grzbiecie widnieje napis

 Dalsze przygody Misia Uszatka” co bardzo cieszy moje mamine serduszko. Miś Uszatek zawsze będzie bardzo ciepło mi się kojarzył, tylko spojrzę i już słyszę."Na dobranoc - dobry wieczór Miś pluszowy śpiewa Wam, Mówią o mnie Miś Uszatek,. Bo klapnięte uszko mam, Jestem sobie mały miś, gruby miś, znam się z dziećmi nie od dziś..."


Książki szukajcie klikając w tytuł:  Dalsze przygody Misia Uszatka


13 komentarzy:

  1. Też uwielbiam Misia Uszatka! Musze kupić ta książkę pod choinke corce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miś Uszatek to moja bajka z dzieciństwa, dobrze wiedzieć, że na rynku jest taka książka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta i poprzednie również, NK postarała się o nowe wydanie.

      Usuń
  3. Jako dziecko nie przepadałam za tym bohaterem bajek, sympatię do niego poczułam, kiedy moje dzieci oglądały filmy z jego udziałem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja zawsze cieszyłam się z grzecznego misia na wieczorynkę.

      Usuń
  4. Ale ładna książka.
    U nas też cieszyłaby się powodzeniem

    OdpowiedzUsuń
  5. Miś uszatek to klasyka, dobrze, że powstają takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo jestem zadowolona ,że mogę czytać własnie te książki moim dzieciom.

      Usuń
  6. Miś Uszatek to bajka mojego dzieciństwa:) pamietam go jak przez mgłę:) czas na to by przekazać synkowi ideę miśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja pamiętam bardzo, szczególnie piosenkę, misiowy hicior na dobranoc.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.