niedziela, 25 marca 2018

Słoń Eriki, książka która aż kipi wątkami o przyjaźni, odpowiedzialności za siebie i innych.

   Słoń Eriki i niesamowita historia o przyjaźni...

KSIĄŻKA "SŁOŃ ERIKI" TO NOWINKA LITERACKA DLA NIECO STARSZYCH DZIECI, JEŚLI MACIE W SWOIM DOMKU 8 LETNIE MOLE KSIĄŻKOWE, LUBIĄCE NIESAMOWITE PRZYGODÓWKI TO JEST TO PROPOZYCJA IDEALNA. NIESTETY MI DALEKO JUŻ DO NASTOLATKI A KSIĄŻKĘ PRZECZYTAŁAM JEDNYM TCHEM. 
Zapraszam do lektury dzieci w wieku od 6 do 10lat.


Słoń Eriki

Autor: SYLVIA BISHOP

Data wydania: 2018

Format: 128x198

Oprawa: Twarda
Liczba stron: 176
Ilustrator: Ashley King
Wiek czytelnika: 6-8 lat
Seria: SYLVIA BISHOP


1O urodzinki to wielkie wydarzenie w życiu Eriki, ale jeszcze większy okazuje się sam prezent, którym jest słoń we własnej osobie. Dziewczynka ma mieszane uczucia, jest zaskoczona, ale oczywiście gości słonia w swoim domku, gdzie zwierze czyni niemałe szkody. Młoda właścicielka indyjskiego zwierzęcia głowi się czym nakarmić i jak zabawić swoje nowe zwierzątko, i dochodzi do wniosku, że nie podoła obowiązkom, niestety słoń musi zamieszkać w zoo. Czy rzeczywiście tam zamieszka? Jak potoczy się dalej ta niesamowita historia, dowiemy się czytając już drugi rozdział książki pod autorstwem Sylvi Bishop.
Książkę czyta się płynnie, tekst przeplatany jest ciekawymi ilustracjami Ashleya Kinga. Głównym tematem jest przyjaźń, która z każdym rozdziałem jest coraz mocniejsza. Młodsze pokolenie, chętnie sięgnie po taką opowieść, która jest dość nierealistyczna i zaskakująca, a słoń ewidentnie wykazuje się dużą inteligencją, wszak rozumie każde słowo, polecenie małej Eryki, chętnie współpracuje i ogłasza swoje zdanie donośnym TRĄBieniem.



Dla mnie zastanawiające jest to, iż mała dziewczynka mieszka sama w wielkim domu, opuszczona przez wuja ornitologa, który wyruszył na wyprawę w poszukiwaniach egzotycznego ptaszyska, zostawiając dziecko z małą ilością środków do życia. Natomiast dla małych czytelniczek, rzecz to najzupełniej normalna, moja młoda sąsiadka czytając książkę, ogarnęła ja w dwa dni, a gdy przyszła po szkole w odwiedziny, pierwszym pytaniem, jakie zadała, jest;

- Ciociu, czy jest 2 część historii o słoniu?. Na szczęście miałam w zanadrzu jeszcze jedną ciekawą książkę tej samej autorki Sylvii Bishop, która tak zaciekawia to młode pokolenie. Panna Jones i Książkowe Emporium- niebawem damy recenzje także tej publikacji, niech tylko młoda czytelniczka opowie mi, jak ocenia historię Znajdy Panny Jones.





 Obie książki niedawno miały swoją premierę, jakże ja się cieszę, że wciąż przybywa nam świetnych publikacji, takie perełki czytelnicze warto zostawiać dla swoich dzieci, niosą z sobą życiowe przesłanie, pozytywnie ukierunkowują młode charaktery na dobre tory i rozbudzają dziecięcą wyobraźnię.


                                 Książkę kupisz TU!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.