niedziela, 24 września 2017

Msza Święta w życiu przedszkolaka..



Religia dla przedszkolaka w książeczkach 

Msza Święta-książeczka z naklejkami

Święta Teresa z Lisieux- książeczka do czytania i kolorowania.


Dziecko dowiaduje się o Bogu po raz pierwszy od rodziców, pierwsza Msza święta, pierwsza modlitwa. Pierwsze pytania o niebo, chmurki, pierwsze czytanie biblii.
Gdy maluch dorasta, nie rzadko ceremonia mszy świętej wydaje się zbyt długa i nudna. - mamo, kiedy idziemy do domu?,- mamo jeszcze długo? Wierci się i wierci, czasami przytuli i zasypia.
Gdy dziecko wchodzi w próg dorosłości, przyciśnięte ciężarem życia zaczyna wracać i odkrywać Boga w Nowej nieznanej odsłonie. Nie wiem, jak jest z Wami, ale ja niejednokrotnie doświadczyłam obecności Boga w swoim życiu, ufam, wierzę i kocham i tak też temat Religi przedstawiam swoim dzieciom.
Nigdy nie zmuszam, bo religia nie powinna być przymusem a wyborem, religia nie powinna znać nakazów, ani złości.
Religia chrześcijańska to religia miłości. Nigdy nie powiem o sobie, że jestem wzorową chrześcijanką, ale jedno wiem na pewno, moje serce często potrzebuje tej nieziemskiej mocy, tego dobra. Moja dusza czasami potrzebuje przekroczyć bramy kościoła, by być szczęśliwa i leciutka jak piórko.





Wracając do książeczek, które gościmy w swoim domku od 2 tygodni, pierwszy tytuł:

Msza Święta. Książeczka z naklejkami Eleonore Della-Malva


Tłumacz: Sylwia Filipowicz Rok wydania: 2017
Wydawnictwo:Wydawnictwo Święty Wojciech
Książeczka przeznaczona jest dla dzieci już  od lat 3.


 Msza Święta to 6 rozkładówek, które uzupełnia nasz przedszkolak wielkogabarytowymi naklejkami. Książeczka pozwoliła zrozumieć mojej pięciolatce najważniejsze momenty Mszy Świętej i wyjaśniła dotąd niezrozumiałe słowa jak: Ewangelia, komunia.









 Dwie strony Naklejek..


Książkę znajdziemy w Wydawnictwo Świętego Wojciecha


2. Święta Teresa z Lisieux- czytamy, rozwiązujemy zadania i kolorujemy.



Autor:Florence Premont
Liczba stron: 36 Wymiary:210 x 210 mm
Oprawa: miękka Tłumacz: Sylwia Filipowicz
Ilustrator: Brunor Rok wydania: 2017
Wydawnictwo: Wydawnictwo Święty Wojciech
Książeczka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 6-9 lat.


Święta Teresa zawsze mnie interesowała, ale jakoś nigdy nie było nam po drodze się poznać, a więc teraz z moim małym aniołkiem poznajemy koleje losu, najpierw małej Tereski, później dorosłej, aż do śmierci, która nastąpiła w bardzo młodym wieku, 24 lata-
"Nie umieram, ale wstępuje w życie”
Jak silna był duchowość  tej skromnej kobiety, zwykły śmiertelnik nie zrozumie nigdy- Takie jest moje zdanie. Warto przedstawiać, opowiadać dzieciom o takich ludziach, o ludziach wyjątkowych, którzy poświęcili się dla innych. 
Takie publikacje jak: Święta Teresa z Lisieux,  wnoszą do życia małych chrześcijan wiele empatii, rozumieją, że pomoc innym to często wielki sens naszego istnienia i szczęścia.









Głównym mottem małej dziewczynki była biblijna maksyma: 
Jeśli kto jest MALUCZKI, niech przyjdzie do mnie (Prz 9,4).



Z początkiem roku szkolnego w zerówce córki, rozpoczęły się lekcje Religi. Ewa zaczyna wiele pytać, Pani Karolina, katechetka na tyle zaciekawiła moje dziecko, że Ewunia drąży temat na całego, a książeczki, jaki mamy bardzo ułatwiają mi zadanie : D.

Książki znajdziemy w Wydawnictwo Świętego Wojciecha








1 komentarz:

  1. Podpisuję się pod Twoim wstępem. A do książeczek, które oswajają temat/pomagają zrozumieć chętnie sięgamy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, fakt, że tu jesteś świadczy o tym, że nadajemy na podobnych falach. Zapraszam ponownie.